Kontakt Español - Poznań, Plac Bernardyński 1A/7

Instrukcja dla słuchaczy rozpoczynających zdalne zajęcia

Podczas zajęć zdalnych nasi lektorzy będą używali platformy Zoom
Instrukcja korzystania z tego programu w pdf autorstwa naszej lektorki Asi Jakubowskiej znajdziecie TUTAJ.

Platforma Zoom, z której korzystamy podczas zajęć została pod pewnymi względami zmieniona w ostatnim czasie. Wygląd okien może obecnie różnić się od przedstawionego poniżej.

W związku ze zwiększeniem popularności programu, wymagane było zwiększenie środków bezpieczeństwa, aby zajęcia (ogólnie wszystkie spotkania na Zoom), przebiegały bez przeszkód.

Aby móc uczestniczyć w spotkaniach komfortowo polecamy Państwu pobranie aplikacji ze strony https://zoom.us/download, która daje możliwość wzięcia udziału w zajęciach bez logowania, a jednocześnie daje pełną funkcjonalność programu i eliminuje większość problemów z podłączeniem. Można  ją także pobrać po kliknięciu w link do zajęć w oknie ładowania przeglądarki:

Program jest bardzo prosty, nie zajmuje dużo miejsca oraz bardzo szybko się instaluje - wystarczy kilka kliknięć - podobnie jak przy instalowaniu innych programów: należy kliknąć dalej, następnie poczekać. Żeby włączyć możliwość korzystania z kamery i mikrofonu trzeba kliknąć zgodę przy pytaniu „Join Video” oraz „Join Audio”.

Jeśli już macie zainstalowaną aplikację, klikając w link z maila przeglądarka zapyta Państwa o chęć otworzenia aplikacji. Komunikat może się nieznacznie różnic zależnie od rodzaju przeglądarki i systemu operacyjnego na Państwa komputerze, jednak zawsze  ależy kliknąć „tak”/”pozwól”/”otwórz”:

Po akceptacji spotkanie otworzy się w oknie aplikacji, gdzie można dołączyć jako gość wpisując nazwę (name) lub kliknąć „sign In” i zalogować się. Jeśli zalogują się Państwo w aplikacji, będzie ona pamiętała nazwę i po kliknięciu w link od razu przeniesie Państwa do zajęć.

Program narzuca ustawienie haseł do zajęć, jako uczestnicy dostaną Państwo to hasło poprzez wiadomość mail od Biura Szkoły.

Kiedy już aplikacja jest zainstalowana na Państwa komputerze mogą Państwo skorzystać z opcji dołączenia do spotkania poprzez numer Meeting ID. Numer ten zawsze otrzymują Państwo w mailu razem z linkiem:

Numer ten można wpisać po kliknięciu JOIN w oknie aplikacji i w ten sposób również dołączyć do zajęć.

Logowanie poprzez aplikacje w telefonach pozostaje bez zmian, wymagane będzie jedynie dodatkowo podanie hasła do zajęć.

Poniżej szczegółowe informacje dotyczące podłączania się do zajęć zdalnych:

Zachęcamy każdą osobę, która ma jakiekolwiek problemy techniczne do kontaktu z Biurem Szkoły. Pomożemy Państwu w instalacji, dołączeniu do spotkania lub umówimy się na
próbne połączenie, aby przećwiczyli Państwo takie połączenie lub możliwości swojego sprzętu czy łącza internetowego.

Część z Państwa zapewne kojarzy aplikację Zoom. Osoby, które nie miały z nią wcześniej styczności, pragniemy uspokoić i zapewnić, że zdecydowaliśmy się na korzystanie z tego konkretnego narzędzia z wielu powodów. Między innymi z uwagi na jego intuicyjność oraz zaawansowane możliwości pracy grupowej. Programu tego nie muszą Państwo instalować, ani zakładać żadnego nowego konta - umożliwia on podejście do zajęć bez jakiegokolwiek logowania.

W celu zdalnej nauki potrzebują Państwo komputera z kamerką i mikrofonem lub telefonu komórkowego (typu smartphone) oraz dostępu do Internetu.

Najpóźniej 24h przed planowanymi zajęciami otrzymają Państwo mail od biura szkoły, w którym znajdą Państwo link oraz numer ID (identyfikator) swojego spotkania. Link ten będzie prezentował się następująco:

W treści takiej wiadomości poprosimy Państwa również o potwierdzenie jej otrzymania (wystarczy krótka informacja: „otrzymałem wiadomość”). Jeśli nie będzie ona widoczna dla Państwa w skrzynce odbiorczej, prosimy też o sprawdzenie pozostałych folderów, np. spam, inne, społeczności itp.

Wiadomość ta zawiera link oraz meeting ID (numer identyfikacyjny spotkania), których będą Państwo używać, aby dołączyć do spotkania.

Korzystając z komputera są dwie możliwości dołączenia do spotkania:

1.     Z przeglądarki internetowej (najlepiej aktualny google chrome)

2.     Z dedykowanej aplikacji zoom możliwej do pobrania podczas dołączania do spotkania.

Ad1. W przypadku używania komputera, bez dodatkowej aplikacji i bez logowania:

Po kliknięciu w link z maila otworzy się Państwu okno w domyślnej przeglądarce wyglądające następująco, należy kliknąć w następujący przycisk „join from your browser”:

Następnie aplikacja zapyta czy zgadzamy się na warunki portalu i politykę prywatności, proszę kliknąć niebieski przycisk „I Agree”.

W tym momencie prawdopodobnie wyświetli się Państwu informacja o tym, że spotkanie się jeszcze nie rozpoczęło („The meeting has not started”)  i strona będzie odświeżać się co 5 sekund, sama przeniesie Państwa do zajęć po ich rozpoczęciu.

Jeśli natomiast spotkanie już się zaczęło lub o odpowiedniej godzinie zostaną Państwo przekierowani do kolejnego okna, gdzie należy wpisać imię (prosimy, aby dla sprawniejszej organizacji, każdy posługiwał się swoim imieniem i pierwszą literą nazwiska”),

należy zezwolić programowi do używania audio, a przeglądarce do używania video:

W tym momencie znajdują się już Państwo w oknie spotkania i mogą zmieniać ustawienia za pomocą widocznego na dole czarnego paska. Klikając na mikrofon mogą Państwo wyciszyć swój mikrofon, klikając ponownie uruchomić go. Po kliknięciu na kamerę można wyłączyć i włączyć swoją kamerę:

Widok pozostałych osób z grupy, również można ustawić w prawym górnym rogu, jako galery view (widoczne wszystkie osoby jednocześnie):

 lub speaker view (widoczna osoba, która aktualnie ma głos)

W oknie speaker view możliwe jest przypięcie na pełen ekran jednej osoby na stałę (w Państwa przypadku np. Lektora). Należy najechać na daną osobę w okienu, kliknąć na trzy kropki obok przycisku mute (wycisz) i wybrać opcję „Pin Video” (przypnij wideo). Tak samo można odpiąć to wideo i powrócić do widoku aktualnie mówiącej osoby, klikając przty tym „unpin video”.

Podczas zajęć mogą Państwo wykorzystywać reakcje czy korzystać z chatu. Zachęcamy do samodzielnego próbowania danych funkcji, nie jest to jednak konieczne i można brać udział w zajęciach bez tych dodatkowych opcji. Każdy Lektor przeszedł szkolenie i będzie w stanie pomóc Państwu rozwiać wątpliwości pojawiające się podczas zajęć.

Ad2. W przypadku używania komputera za pomocą dedykowanej aplikacji zoom

Proces przebiega podobnie do opisanego w Ad1. Jednak na samym początku trzeba wybrać przycisk „download & run Zoom” i przejść przez standardową procedurę instalacji aplikacji Zoom.

Korzystanie na smartphone, bez logowania:

Proszę pobrać aplikację ZOOM Cloud Meetings z dedykowanego na Państwa telefon sklepu, np. sklep play lub app store.

Następnie uruchomić aplikację i kliknąć „Join a Meeting”:

Oraz wpisać Meeting ID (z maila otrzymanego od lektora) jak i swoje imię i pierwszą literę nazwiska:

Następnie aplikacja zapyta czy zgadzamy się na warunki portalu i politykę prywatności, proszę kliknąć niebieski przycisk „I Agree”.

Kolejnym krokiem jest zezwolenie aplikacji na używanie mikrofonu oraz dołączenie do zajęć z kamerą oraz zezwolenie aplikacji na używanie kamery. Oczywiście należy wyrazić zgodę klikając „ok.”:

Następnie znajdują się już Państwo na zajęciach. Jeśli jednak nie rozpoczęły się jeszcze, proszę poczekać na odpowiednią godzinę.

Powyższe instrukcje przedstawiają możliwość wzięcia udziału w zajęciach online bez logowania. Oczywiście mogą Państwo założyć sobie konto jak i zalogować się za pomocą konta Google, umożliwi to Państwu korzystanie z większej ilości funkcji w aplikacji w telefonie jak i aplikacji komputerowej. Nie ma jednak różnicy w ilości funkcji podczas samych zajęć. Polecamy aplikację komputerową, która jest bardzo przejrzysta i prosta w obsłudze. Mogą ją Państwo pobrać ze strony: https://zoom.us/download .

Prosimy, aby spróbowali Państwo wykonać powyższe kroki odpowiednio wcześnie przed zajęciami, szczególnie podczas pierwszego podejścia. Unikniemy w ten sposób opóźnienia w zajęciach. Zapewniamy, że obsługa wybranego przez nas programu nie sprawi Państwu większych trudności i po pierwszym spotkaniu będą Państwo już biegli w jego obsłudze. W przypadku problemów technicznych jesteśmy dla Państwa dostępni pod adresem mailowym: kontakt@cjo.pl oraz numerem telefonu: 662958514 oraz 692562668 oraz na Facebooku.

TAGI:

nowości
uczymy od 2000 roku
małe grupy
dopasowany poziom
bezpłatny test i rozmowa
centrum egzaminacyjne
26 własnych sal
centrum Poznania
rowerem na kurs